üdül_regisztrál

   Szállás kereső vendég

   regisztráció

    feltételek a regisztrációs űrlapon

    Ne habozzon, lapozzon híreink között. Közérdekű információk közérthető nyelven.
A vallási turizmus népszerűsítésének útjai
Az Ökumenikus vallási útvonal kialakítása Temes és Csongrád megyében (HURO/1101/165/2.1.3.) megnevezésű projekt keretein belül második alkalommal tartottak műhelymunkát az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban.
2013-10-22 21:48:37
A meghívott előadók elsősorban napjaink vallásturisztikai kommunikációjáról, az egyházi kulturális örökségek népszerűsítésének lehetséges útjairól beszéltek a hallgatóságnak, górcső alá vették mindazon kommunikációs eszközöket, amelyek segíthetnek a vallási turizmus fellendítésében. Az utak mellett szó esett a zsákutakról is.

A konferenciát Dr. Kiss Róbert, az Emlékpark általános helyettese, igazgatási vezetője nyitotta meg, egy rövid, keresztény múltunkra is kiterjedő történelmi visszatekintéssel.
Dr. Zombori István történész-muzeológus az ópusztaszeri skanzenben a közeljövőben a projektnek köszönhetően megépülő Pallavicini kápolna múltját ismertette, megépítésétől egészen az 1950-es években bekövetkező teljes pusztulásáig.
Az őrgrófi család, amely korábban az Ányás határában megépült kripta-kápolnába temetkezett, sok viszontagság után tudott méltó temetkezési helyet kialakítani a közeli Sándorfalván.
Zombori István történész már korábban javasolta, hogy Ópusztaszeren, a Dél-Alföldet bemutató néprajzi gyűjteményben a fennmaradt eredeti tervrajzok alapján az őrgrófi család kápolnája épüljön meg templomként.
A történész a Máriazell-Csíksomlyó zarándokútvonalat (Mária út) `Új magyar El Caminoként` említette, melynek a pályázat keretében most Ópusztaszer és a térség több települése is részesévé válhat.

Dr. Antal Zsolt, a Gerhardus Kommunikációs- és Média Intézet vezetője a Szeged-Csanádi Egyházmegye kommunikációja kapcsán elmondta, hogy az egyházmegye hírei után leginkább fogékony idősebb korosztályt az évente 5 alkalommal megjelenő Toronyirány c. kiadvánnyal tudják elérni. Annak ellenére, hogy még mindig a print a legjobb mód, hogy a célközönséget elérjék, ez a helyzet nem tartható sokáig.
A 2009 óta teljesen egyházmegyei tulajdonban lévő Gyulai Városi Televízióból egy jó városi tv-t sikerült létrehozni, ahol az országos hírek mellett a helyi értékek is szerepet kapnak.
Ennek köszönhetően a Szeged-Csanádi Egyházmegye az országban az egyetlen olyan egyházmegye, amely az MTVA-ba beszállíthatja a saját híreit.
A hazai médiapiacot uraló kereskedelmi csatornákban szinte lehetetlen megjelenni egyházmegyei hírekkel, az egyházzal kapcsolatban elsősorban a devianciák, negatívumok jelennek meg, a pozitív dolgokról nem esik szó.
Ennek az egyik oka, hogy a kereszténység ma már nem érték, nem alapvető rendezési elv.
A megjelenési lehetőséget biztosító közmédia azonban – bár vannak előremutató jelek – még mindig nem találja a helyét, folyamatos lemaradásban van a kereskedelmi adókkal szemben. A zarándokutak kommunikációja kapcsán ráadásul társadalmi problémák is megjelennek. `A magyarok elmagányosodtak` – fogalmazott az adjunktus, nincsenek valóságos, csak virtuális közösségek. Az előadás egyik fontos üzenete volt, hogy az egyház kommunikációjának is szükséges megújulnia. Erre kitűnő példa Ferenc pápa: a bonyolult dolgokat is egyszerűen, a humort sem nélkülözve tudja közvetíteni.

A vallási turizmus lehetséges médiareprezentációival kapcsolatban Dr. Radetzky András a gyors és direkt, ám költséges és rövidebb hatású reklámmal szemben a lassabb, ám olcsóbb és hosszabb hatású PR kommunikáció előnyeiről beszélt.
A Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese külön kiemelte a személyes sajtókapcsolatok fontosságát. Hangsúlyozta: a sajtókapcsolatok éltető ereje az olyan információ, amely sokakat érdekel, vagy sokak életében hozhat változásokat. A Magyar Katolikus Rádió az egyház hivatalos rádiója, mely közel száz önálló műsorában hétköznapi témákkal közvetíti az egyház értékrendjét.

A vallási turizmus fellendítésének különböző lehetőségei mellett a zsákutakról is szólt Dr. Povedák István, az MTA - SZTE Vallási kultúra kutatócsoport tudományos munkatársa.
A vallási turizmus és a búcsújárás között ma már nagyon sok az átfedés: a búcsújárás egyre inkább vallási turizmussá válik.
Néhány sikeres, magyarországi búcsújáróhely példája kapcsán (Mátraverebély-Szentkút, Máriapócs) rámutatott, hogy az embereknek igényük van a vallásra.
Nem elsősorban az elvallástalanodás az oka annak, hogy hazánkban a vallási motivációjú idegenforgalom a turizmusnak csak igen csekély részét adja. A vallási turizmussal kapcsolatban a veszélyekre is felhívta a figyelmet.
Zsákutcába vezethet például, ha a nemzeti jelleg túlsúlyba kerül, vagy ha a lokális, meggyökeresedett hagyományokat figyelmen kívül hagyják, illetve nem veszik figyelembe a megváltozott vallási igényeket egy-egy új zarándokhely kialakításakor.

forrás : Ópusztaszer Nemzeti Történeti Emlékpark

Bejelentkezés:

Ajánlat kéréshez vagy küldéshez
bejelentkezés szükséges.

Vendég részére
(ajánlat kéréshez)


Szállásadók részére
(ajánlat küldéshez)


Megosztás:

facebook google+ twitter linkedin pinterest
orkut myspace livejournal startlap iwiw
pdf kedvenc email print index
Szállás(ok) a településen:

Egyszerű szálláskereső:




  
 Szállás típusa:   
   
   
   
  



   





30 nap legnézetebb cikkei:

Partnereink:

Fotoverzum, több jó megoldás egy helyen. Bormutató, borkalauz és adatbázis. Fatosz, a vidék házigazdája. Zalai Kilátó, otthon a dombok között. Túrák gyalog és két keréken. OVER Magazín - hírek szabadtéri mozgásról első kézből.